Pages

20 December 2009

dugaan awal Muharram

cuti hujung minggu ni + cuti awal muharram ni bnyk bnde yg berlaku .
Tuhan tu sentiasa ingin menguji tahap kesabaran hambanyer kan .
semoga kite xcepat melatah n merungut dengan semua dugaanNya

malam khamis : abang aku kOl . then die kate
"dik, ko cube kol ma tnya ape yg da jd "
xnk cemas plak aku dengar sumer tu . mcm2 fikiran buruk dar
uma aku kene rompak ke ?
ayah aku xcident ke ?
kete kene curik ke ?
ma aku jatuh bilik air ke ?
abg aku ni xnk mcm cipan plak an xnk stOry pape kt aku,
die kate ko nk taw, ko kol sendiri .

letak fon tros dail nombor ma aku .
aku tnye ma aku xnk jwb .
ma kate xde pape xde pape .
aku geram, suara aku tekankan sket suh ma aku ckp gak .

ma : duit ayah ko dalam bank da abis kene amik org . abis gaji ayah ko .


aku : yaAllah, tu la ma, adik da kate jgn pecaye kalo owg nk bank in duit
dalam bank kite . kate kite menang 15ribu la 10ribu la . xmunkin la
ade owg nk bg duit kt kiter semudah tu . nape la ma ni mudah sgt terpengaruh .


mcm2 lagi aku bebelkan mlm tu . maaf ma kalo ma terase hati tp ni kenyataan .
ma mudah sgt pecaye n terpengaruh dengan sumer tu , hasilnyer ni lah die .
kiter bukan owg senang ma . gaji ayah n simpanan ayah tu la nk guna bayar
macam2. .skunk tinggal singgit je yg owg tu tinggalkan dlm bank ayah .
kejam owg tu ! sial !
maaf sebab aku nk doakan ko mati rentung ! ko memang sial !

then aku kol ayah aku plak .
sedey dengar suara ayah aku . ye lar penat lelah keje sbulan
tp xpt merase duit gaji, dengan simpanan yg ade lg dlm bank tuh .
ayah aku xde bank len, tu la satu2 bank yg die ade .
aku memang jenis cengeng ! menanges teresak2 ckp ngan ayh aku .
ayh : ayah da xde duit, simpanan pown abis dah . nk g melaka tuk
family day nnt mane nk dpt duit . dik jimat2 la duk sane .
aku : ye, pasni ayah tutup tros akaun tu . bukak akaun len n maklumkan
kt kerani ayh sbb selalunyer gaji tuk 2 bulan da diproses dulu .


terfikir macam mane ayah aku nk survive tuk sbulan ni .
hope masih ade simpanan yg aku sendiri xpenah taw .

dr khamis malam tu smpai skunk aku xkol2 ma o ayah aku lg .
ntah la, xsanggup rasenyer . hope everything will be fine .
naseb la ma aku pown bekerja . ma aku pown sedey
sebab rase bersalah sgt dgn ayah aku .
disebabkan terpengaruh dengan sumer tu, ayah aku jd mangsa .
ma aku kate ma nk ganti sumer duit ayah ko tu . xperlulah ma .
ma amiklah sumer ni sebagai 1 pengajaran . xperlu tuding jari
menyalahkan diri sendiri o org len . sumer ni takdirkan .
adik dpt duit elaun t adik bg kt ayah eh .
hope kami tros kuat n tabah ! ini mungkin hnya satu dugaan kecil .
orang diluar sana mungkin dpt dugaan lagi besar drpd ni .
bersyukur untuk semua yg kiter ade sekarang .

p/s : jangan mudah terpedaya dengan setan bermulut manis !

11 comments :

its naddy. said...

OMG.sampai mcm tu sekali?
memang xberhati perut gile ah org tu.
tak fikirkan orang lain.
tau kesenangan sendiri je.
haish.xpela,skrg ni Tuhan bayar 'cash' je.
what goes around come around.
sabar k!

fadh said...

memang sial tu org !
kn bagus kiter taw bile Tuhan tu da bayar cash kt setan tu .
haha . nk gelakkn die smbil golek2 plak...

she rossi said...

perghhh pekat lak bunyik fadh.
sabar. maybe ada hikmah. aku pun doa bia org tuh rentung !

fadh said...

nyda : aku xnk die rentung tggl an tulang2 die, aku doa die rentung smpai tulang2 pown hangus berkecai ! haha

she rossi said...

perghhh agak kejam di situ. haha

fadh said...

nyda : idop sekali sekala kejam ape salahnyer . pastu tobat balik ! haha

y . a . n . a said...

kejam2 kite nak org tuh mati rentung..kejam lagi org tuh yang kebas duit hasil titil peluh org.

dah lah duit tu untk sara hidup femili.
huhu.
saba fadh.

akUniA said...

cian plk ak dgr 2...
hehe mmg ptt ko doakn cm 2..
huh!mnusia2...lg elok binatang..emm

fadh said...

yana : btOl2 . saba lah, kiter beruntung terpilih tuk terima dugaan dr Dia kan .

nia : tu la, pe kate t kO support aku tuk reunion . wakakaka .

huNny said...

siapa larh yang tak berhati perut tuh ?

allah da bagi hidup kat dunia ni pn tak bersyukur .

hmm .

tak payah na rentung sgt ah .

amek jur m16 then tembak sedekat yang mungkin .

klu rase kejam sgt , masukkan kerengga dalam seluar d**** dye .

baru dye tau langit tuh tinggi kew rendah .

haha ;DD

fadh said...

hunny : nk tembak tataw owgnyer ni an nk masok an kerengga dlm
tuttt... die tu . haha !
tapi memang bodoh sial tu !