Pages

08 October 2010

si kenit yang b'3

cak !

haha lamer da rasenyer xupdate pape kt blog ni .(sedangkan paling latest entry last week kot)
macam sibuk sgt la, tade mase dah . sedangkan realitinyer berlangsung mcm biase je . xde ape yg bertambah pown .
ehhh ! ade ade ade ! lupe plak .

skunk aku da bela 3ekor harmster ! haha
ni sume adiah dr mak aku eyh . mgkin die tau aku mmg minat bela haiwan come lote cm tuh .
nak2 lagi bile 7ekor kucing aku kene buang akibat mulut laser jiran2 knonyer kucing aku kencing
ats kete die . waklu ! aku da buang kucing tu pown masih ade kes kete kne kencing .
skunk mau salahkan sape ? badigol !

now da bela 3kenit ni die xkn kencingkan sape2 sbb die duk diam dlm teratak indah die okeyh pakcik makcik !
da dekat 3mggu jugak la aku jadi mummy !
1st day aku dpt, time tu nk nek k.l g beraya . so aku angkut sumernyer .
best an, baru dapat da bawak berjalan smpai k.l, klang, ptrajaya bagai siap 2days 1 night lagik !
klasss ko kenit !

everyday mmg kene cuci teratak die esp bahagian bawah tu . mujur la bole tarik2 kuar alas bawah yg wana putih tu . jadi semuanyer mudah . tp nk cuci terowong die paling jiwa kental . tercabut satu terowong, nk pasang balik bole bergaduh 1 family sbb aku xsuke kenit2 aku punye uma di kasari ! cewahhhh . btol la baiiii ! tgok teratak die, kalah teratak korang taw taw ! hehe



mummy kenit3 ni mmg agak cerewet n perfectionist ! heheh
aku terlalu pantang melihat teratak die kotor n hampir setiap hari aku cuci .
entah lah, aku pikirkan keselesaan die je . aku nk nmpak sumernyer cntik je
even kiter tau 3kenit ni xkn duk diam . die akan sepah2 mknan die .

paling come bile da tibe malam, aku akan top up sumer makanan .
then 3kenit ni akan mule kumpul2 makanan n serpih2 kayu tu dlm mulut die smpai kembong !
then panjat terowong, kua an sume kt dlm uma die . siap asing2 lg tu . meh tgok !

bijirin sebelah kiri, koci sebelah kanan .

3kenit ni mmg penat nk jage . sebelum g keje bersih an pe yg ptot n top up mknan .
pg2 mkan sayur petola n carrot . bijirin n koci kene penuh semangkuk .
then balik keje, kemas an teratak die lg, top up lg mknan sbb mmg licin dah sumer .
mcm tu la everyday . tu yg rase padat sgt mase tuh .
malam2 suda tentu bawak die tido dlm bilik aku . tp disebabkan mlm2 die terlalu aktif n asik nk berputar kt rolling die tu, aku terpakse letak die di tepi luar pintu bilik aku skunk . haha (mummy xley tido lah !)

look ! sgt laju n bingit sbb rolling tu da kua dr landasan . kah3

ok lah, stakat ni je cter pasal si kenit3 ni . name die ? teka la . bersangkut paut je sumer .
hope aku berjaya bela 3kenit ni tnpa ade yg mati akibat terlebey makan atau terlebey bersih . kah3 .


(tp an salah sekor dr 3 kenit ni bontot die mcm besa n kembung ? asal ek ? die sakit o dtg bulan mcm monyet2 yg bontot die besar n merah bile dtg bulan tu ? ) hehe...


10 comments :

whiterose said...

alaaaaaaaaa.comel ! akk ade set sangkar mcm ni jgk. tp dah simpan huuu sbb sume dah mati hihiii pastu kerap beranak sgt d0rang ni. maen kerap ! hoho :) comel~!!

Manj said...

waaahhh comel
azi nk gak bela
tp kan fadh azi takot
sebab akk azi ad hamster pastu dy kencing kt tgn azi
teeee~

fadh said...

kak mira : tu la, ramai kate die cepat beranak . fadh g mandul an siap2 ok gak an . kah3

fadh said...

manje : jgn risau, kencing die bukan kencing tikus . kah3 .
kencing die kencing baby sbb mkan mkanan yg bersih2 je . kui3

Manj said...

hehe tp pns kencing dy.akk jerit soh g basuh cepat
takottt.. pastu kene gigit.
dy xsuka azieeee

fadh said...

haha garangnyer die .
azie pgang kuat sgt kot tu die gigit . tape mgkin bukan profession azie bab2 bela binatang ni .
tp t da ade anak, jgn anak pown ggt azie jugak sudah ! haha

diana said...

ngaaaa,,rindu hamster si nad dlu~~~
wehhh,,bijak dohh hamster fadh.kih3
haaaa,,mmg btol!bile mlm jep bnde pusing2 tuh menyakitkn ati!tak perlu jam loceng tuk kejot bngun,,bnde tuh jep da bole wat kite t'sedar.haha
ape ssh fadh,,bkakkn aje bnde alah tuh lau nk bwk tido msok bilik,,mcm kiteorg slalu wat dlu kt uma sewe.hehe

mOOneyes said...

1stly sangat kagumm!cantik weh umah cenonit tuu..

2nd,sgt la rajin....sgt paham.pnah jaga itu budak bagi pihak kawan.sbb ternak maun,kebajikan xmaun...hailaa~da la geli ngan bnde kecik montok yg bermisai(ktrunan tikus) tp kesiannye pasal bela la...xsampai ati.

3rd,akan xtahan bila smpi musim mreka berjimak.haihh...kombar eh ramaiii...hahahah..lagi kecik lagi gelii...lagi besar lagi la takuuttt....hahaha..oke!xkelaka~

fadh said...

diana : haha mane boleh bukak. kesian die nk maen malam2 sbb time malam je die aktif sket . ni da kul 1tgahari pown die xbgun2 lg . melampaui tuan btol ! kah3

tido tergolek2 smpai tunjuk bontot ! xsenonoh . nad punyer ade lg x ?

fadh said...

mooneyes : haha cantek kan ? tu kene jage kecantikan die tu btol2 . huhu
ermm ni tataw la da berjimak ke blum sbb mot sendirik xkenal mane satu jantan mane satu betina . kah3