Pages

09 November 2011

korban diet ;( & kota tinggi sangat jauhhhhh ....


clap clap clap !
tepuk tangan ramai-ramai dlu . tujuan hanya untuk meregangkan jari jemari
yg dok menaip key-in surat keluar masuk, filling bagai dr pagi td .
cuti sehari jer, surat melambak2 . time x cuti xde plak surat . heran !

kerna sudah beberapa hari x update, agak rendu nk blogwalking sumer .
korang raya korban bnyak berkorban x ? cik fadh bnyak btol berkorban lah .
korban kan hati paling bnyak !
maksudnya korbankan hati dr menahan sakit, menahan diri dr makan daging bnyak2 .
skang ni cik fadh konon2 nyer diet nasi, diet daging sumer . kire xnk mkn lar sumer tu da dkt 2 3 mggu jugak lah kan xmkn nasi . ade la trun 300gram agaknyer . hahah  giler ! 
tapi disebabkan raya korban, cik fadh korbankanlah sehari dua tiga hari bg perot ni merase nasik mak masak .
kan dahhhhh ! bru korban 2 3 hari diet, amik kaw nek sekilo . turunnyer gram, neknyer kilo !!! kau mampu !?? sakit jiwa dibuatnyer  !!

tapi pi lantak lah haiii . bukan nk bt killer diet pown, nk bt slow diet so pelan pelan kayuh lemakk ni kasi susut skit kan..

itu hari raya korban, kuarga cik fadh g merisik ke Kota Tinggi bagi pihak kakak cik fadh ;)
eh terbalik ? xde la, ni hnya balas kunjungan gituuu..
maka ke Kota Tinggi la kami . perghhhhhhhh ku kata pade kakak ku

"sekali ni yo lar den poie ghumah laki kau nih, ni sekali, ko nikah sok sekali !"
peh tu tobat dah den xnk poie laei .  hahahahahahaha"

1  keto golak terbahak2 !


kakakku memakai jubah n shawl ku semata2 nk feeling "alim2" jmpe mak mertua . erghhh !
cik fadh n kakak jarak setahun 9 hari sajer, dat why lebey kurang je masing2 ;)

back to the story
 giler kejam kan kan ? berlengassss dok dlm keto dekat 4 5 jam dr kolo pilah .
nak2 plak 3 dara kt belakang tu debab debab . x ke berpoluh2 tiak dok berhimpit2 ngan ayunyer berbaju kurung tuh . perghhhhhhh ! air-cond pown dah xtrase dah . 

sebenarnyer da 2 3 kali jgk smpai kota tinggi ni . tp hr tu kitorg pg ikut highway desaru, sbb tu kot trase jauh sgt2 . pasni bole je pg lagi, tp time akak cik fadh nikah nnt yo lar sekali lagi . kikikiki...

ok, akak sy dah nk disunting xlamer lagi . so PENGUMUMAN !
cik fadh akan menangguhkan hasrat di hati ini dulu bagi memberi laluan kepada kakak n abg cik fadh melangsungkan perkahwinan mereka . mgkin makan mase 2 3 tahun jugak . wuaaa !!! sob sob sob...


tu je la yg mampu nk diceritakan hari ni ;) ;(


19 comments :

e k i n ♥ y u s r i said...

jauhkan kota tinggi?
klu nak tau,umah ekin kat desaru tuelah......
mule2 rs jauh ulang alik dr KL,lame2 x rs sgt
tp memg sakit badan klu balik johor
penat dok dlm kete je
6 jam dlm kete dr KL
huhuhuhuhuuu
bygkanlah ms nak wat preparation kawin hr tue
duit byk habis sbb balik johor je
so kene cut utk wedding lor

cik fadh said...

hehe jauh sgt kak, mcm nk patah pinggang dibuatnyer . teror la akak bole ulang alik tiap mggu . tp kalo da biase xtrase kan .

aTy _faRed~ said...

akak yang setakat kat simpang renggam air hitam tu pon dah rase jauh..ni kan pulak kat kota tinggi..sekali jer pergi..memamng jauh giler..!! [tu yang malas nak balik kampung mertua tu..;p]

myrah said...

aik cik fadhh..da xsaabr juge ye..
ha, doghehh2 lar...hehe :)

cik fadh said...

sis aty : owh kg akak kt simpang renggam ea . hehe jenuh punggung dok menahan berjam2 lame dok dlm kete kan . kalo da biase mgkin ok, yg xbiase perghhh mnagisss..hehe

cik fadh said...

kak myrah : haha xsabar la kak tp kene bnyak bersabar ni . xleh dogheh2, kene dahulukan akak n abg . menahannnn la nmpaknyer..hehe

.ciknoey. said...

orang kota tinggi datang.. ;p
hehe..
mmg jauh fadh..
penat .
jamal org mne?

mizzkechique said...

wahhh, pehtu awk lak yer.. wink..wink..

cik fadh said...

cik noey : haha jamal owg palong tp dekat ngan aku . 1jam je perjalanan . wekkkk !

cik fadh said...

MK : hehe doakan yer ;)

cik enul said...

jauhnyer raya...sampai kota tinggi yer...okay la tuh korban diet...tak mampu korban lembu, kita korban la yg laen..hehehe

PinKy MoMMa said...

dua dua cantikkkkk... ;)
dik buat je la sekali senang..naik pelamin ngan kakak..tak yah tunggu tunggu lagi hehehe

mR_popkoRn said...

Hallo...
Korn suggestkan dan bersetuju dgn pendapat atas ni sopaya cik fadh yg comel ni wat skali je knuri ng akak die.. Kebaikan ny:
1. cik fadh jimat kos, xyah kuar wit byk2..
2. wit yg nk spend utk knuri, boleh je buat blanje soping kak fadh g hanimun.....(cheewah)
p/s : berhati2 semasa naik pelamin. takot legih muatan. hihihi... (juz kidding ye cik fadh)

nurkaloi said...

akak ko tggi skit dari ko kann?





insyllah bile smpai rzki nk kawen t
tak tggu sape2 daaahh
langsung terus

~miss tie~ said...

hi cik fadh..salam perkenalan...;)
letih kan diet tak makan nasi? kena tahan perut lagi...sy dah turun 6 kg tanpa berlapar dlm masa 3 bulan lepas tu skrg ngahh maintain je...tapi tak berlapar pun..nak kawen punya pasal jaga badan.hehe

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

tahniah untuk akak cik fadh tu! cik fadh bersabar ye, tunggu giliran.. hik hik..

Zana Adieyza said...

apa kata kahwin sekali dgn kakak & abang tu.. jimat belanja parents.. hihihi..

comel la cik fad pakai baju tu..

cik fadh said...

haha sumer sokong kawen sesame ea . adoiii aii susah nk ckp tp kami ni perempuan, susah kawen sekali ni . nnt ade yg beza2 kan . kesian tow . huk huk..nak2 kami umur rapat..

cik fadh said...

korn : amboiiii ngutuk cik fadh ea .. dush dush ! cik fadh xgemokkkk . wuaaaaaa !