Pages

28 November 2011

penghijrahan HATI


Assalamulaikum dan salam maal hijrah kepada semua yang menjengah blog cik fadh . masih xterlewatkan ?

Awal muharaam ni selalu disambut dengan nasihat dari mak utk berdoa awal tahun tapi sambutan awal muharram tahun ni cik fadh xbalik kg. so terlepas dari ingatan, nak2 pulak sekarang xbole solat . so azamkan dalam hati ;)

Lately ni terlalu bnyak konflik berlaku, konflik hati paling bnyak menyerang . Puas da b'istigfar banyak2 supaya hati ni xterlalu memikirkan hal2 yg bole membuatkan kiter alpa soal kemanusiaan . Bukan nk tunjuk hati cik fadh ni suci mcm debu la kan, tapi kadang kiter xsedar kiter da sakiti hati org lain, n org lain xsedar yang die da sakitit hati kite yang membuatkan hati kiter benci padanyer . Look, semuanyer melibatkan HATI kan ?

Setiap hari sebelum tido, layankan hati . 


eh td mcm ade salah cakap kt org ? alamak die trase HATI ke ? adoiii xde niat plak . 

perghhh sakit betol HATI aku dengan DIA nih ! xboleh hadap dah sakit hati ni . eeeeee !

kecik HATI dengan orang yg kiter sayang mcm family susah jugak nk ubat ;(

dah cuba sedaya upaya nk ckp yg baik2 n sopan2 je tuk jage HATI org smpai tibe2 diam seribu bahasa tapi kadang xperasan dah terkecilkan HATI orang .

orang lain ade ke nak fikir HATI kiter kalo bukan kiter yg jage HATI kiter sendiri . betol x ?

akhirnya, hati sendiri decide tuk ikut je aturan hidup ni . Kalo itu yang jadi, itu la yang akan kiter hadap . Kalo sebaliknye, sebaliknya jugak lah yg akan kiter hadapi . Bunyi macam PASRAH plak ? tp tu kenyataan, kiter manusia mmg xsempurna . Kadang kiter terlalu EMOSI smpai jadi BUTA HATI .

sekarang ni, cik fadh sedang mengingatkan diri sendiri, tp PERCAYAlah, bile cik fadh berada dlm situasi marah, cik fadh jd XDE HATI !

manusia memang xde yg sempurnakan, nak mengeluh buat ape ? terpulang pade individu itu sendiri nk corak HATI masing2 pada kategori mane . Tapi gunakan akal la weyh nk corak HATI tu ? jgn smpai xsedar DIRI . adoiiiiii....sila berfikiran MATANG setiap kali melakukan sesuatu tabiat HATI ;)

kadang smpai rase xnak ade HATI . astagfirullahalazim...


*nasihat tuk diri sendiri jugak ;) istigfar banyak2 bile kiter berhadapan situasi HATI ini...insyaAllah sangat membantu tuk kawal DIRI kiter..


14 comments :

SyedGraphiX said...

sama² la kita berubah ke arah yg lebih baikk . hehe.
ehh. first time singgah sini. hai tuan belog! :D

rara pinkmafia said...

selamat berhijrah =)

cik fadh said...

hai syed ! thanx sudi singgah ;)

mizzkechique said...

nk bersihkan hati gak.. :)

cik fadh said...

sis rara : hehe thanx tp hijrah hati ni susah skitkan..

cik fadh said...

MK : mari bersihkan ht ;)

CintaZulaikha said...

salam maal hijrah yer cik fadh

cik fadh said...

kak ika : hai kak ! salam maal hijrah . lame xnmpak akak ?

PopkoRn said...

korn pon ade jugak penghijrahan tahun nie... jugak berkenaan hati. Tp biar korn sajer yg tahu dgn Ilahi moga2 di berkati....

Cik Fadh oh cok fadh...
*alwiz waiting ur entry

Zana Adieyza said...

semoga kita semua dilembutkan hati untuk berubah ke arah perkara yg lebih baik hendaknya..

cik fadh said...

korn : wuaaa hati korn sudah dihuni ker ? hehe tu hnye korn je lar tau kan kan .

adoiii terharu la korn..kikiki thanx ;)

cik fadh said...

kak zana : insyaAllah, semoga kiter sentiasa mendapat "nur" dariNya..

MadaM LaLa said...

ber'isi' entry kali ni ...

cik fadh said...

madam : penuh "isi" dalam jantung . hehe