Pages

21 March 2012

Wedding abg ayik yg so baby blueeeee..


share gambau kawen mawen skit..
yang kawen ni adalah satu satunyer anak makngah bahau kitorg..
kenapa makngah bahau plak namenyer ? sbb makngah ni dok bahau..
kami ada lagi 1 makngah dok kuala pilah..kakaka
tatau nk describe hubungan persaudaraan kami ini..
sebab ikutkan tiada pertalian tapi kami dah rapat sejak kecil lgi..
time tu tali pusat pown blom potong ! *tipu

kecik2, mase dok kuarters JKR dulu, makngah bahau ni ler yg menjage kami..
makan bersuap setiap hari, nk mkn sedap2 merentas padang la kami ke uma makngah bahau
kalo makngah n pakngah sakit kepala ke ape, dr seberang padang da jerit kitorg adik beradik soh dtg uma tolong picit an kepalo..kikiki..
upahnyer kami mintak karipap pusing tuk minom petang..kakakak !

dulu makngah ada anak lg sorang OKU, arwah abg fendi..
kalo makngah pakngah g keje, arwah abg fendi akan dihantar ke rumah kami..
ayah yang jage sbb ayah keje senang, punch card kul 8, kul 9 da balik uma..hik3

ermm dulu balik sekolah je, abg fendi da ade kt uma kami..kami jage die same2..
part paling suke, bile ayah mandikan abg fendi..kami an dak kecik, suke la men air..
mcm mane arwah pg, cik fadh dah xigt sbb time tu sekolah tadika lg..
makngah pakngah sedey sgt..kami pown sedey jugak sbb balik sekolah dah xde abg fendi ;(
lepas arwah pg, makngah pindah Bahau sbb da pencen..

tinggallah satu2nyer anak lelaki pakngan makngah..
inilah sayang, inilah manja, inilah darling, die la semuanyer..
puas tggu anak manja ni kawen, tp xkawen2 smpai umur da 26 dah..
tp lepas dpt keje gomen, baru jumpa jodohnyer..alhamdulillah kawen jugak akhirnya..

cik fadh tatau kenape cik fadh nampak begitu gabakkkk sekali diatas pelamin itu..ish !!!
ermm makngah sy yg dok tengah antara pengantin tu..pakngah xde kt sini..pakngah xberapa sihat dah..
sebulan sebelom majlis, pakngah jatuh, tulang punggung retak, umur da lanjut jd xley operate..
skang dok kt kusi roda je..terpaksa tahan sakit yg teramat..
cik fadh xbole tgok pakngah, sedih sgt..tatau nape..

ni mcm kurus plak kan kan ? ekekekeke..

kakak sy jd pengapit..die pakai baju pengapit sy mase sy jd pengapit dolu2..
baju tu memang khas tuk pengapit agaknyer ???

nk jugak share dak kecik nih !
dak kecik ni salu buat cik fadh sentiasa nak balik kuala pilah jumpo dio..
mcm nk potong tinge dio ! kakaka

ok that's all..ptot nk cter skit je..da melimpah ruah plak cternyer..
hope korang xjemu bace blog cik fadh ;)


10 comments :

Cikpuan rara said...

selamat pengantin baru mak ngah bahau.hehehe

Anonymous said...

hahahhaa...xdo la ko kan..asal cito pasal abg fendi yo..cito den xdo pun...emmm....

.ciknoey. said...

taun dpn dorg dtg wedding kau plak.. :p

mizzkechique said...

suwitnya biru dia...

CintaZulaikha said...

wahhhhhhhh, baiknya cik fadh adik beradik..:) suka3

cik fadh said...

kak rara : haha ape plak makngah bahau, anak die lar..kiki


en. anon a.k.a ayik : kakakaka tu pown ko nk jeles an..t aku update entry khas tuk ko..

cik fadh said...

cik noey : kalo wedding not sure, kalo engagement 4 sure..kakakaka

cik fadh said...

MK : kalo tgok depan2 lg suweet..

kak ika : hihi tolong menolong amalan mulia ;)

teratak hati said...

cantik la bluess..teringat majlis kawin dulu..

cik fadh said...

teratak hati : huhu terimbau kenangan akak dulu plak kan..