Pages

20 June 2012

tak tau nk mula dari mana ?

Selamat kembali bekerja cik fadh setelah 4 hari bercuti..eleyhh 4 hari je kot..tp 4 hari tu dah membuatkan jari jemari yg mulus ini tidak dapat menaip dgn pantas dan tuntas kerna jari jemari ini sudah terbiase selama 6 hari membasuh pinggan mangkuk periuk belanga..teballll n kasar kemain..sadisssss mak nak oiii ! sobsss !

Alhamdulillah majlis perkahwinan abg cik fadh berjalan lancar walaupun pada dasarnyer agak kelam kabut la jugak bile ade kes mlm kenduri doa selamat, nasi xcukop, air smpai 2 3x bancuh..mmg kelangkabutnakamat time tu..asik ler berdoa majlis resepsi esok xde la kene mcm kenduri doa selamat ni..gelabah smpai nk tercabut jantung, tp setakat ni lom la ade dgr org tercabot jantung tu kan..-___-'

Tak tau nk start tang mane sebenarnyer sbb gambar mmg xde langsung kt cik fadh..sbb cik fadh mmg xkuasa nk jd kameragirl time nih sbb bnyak lagi keje len nk ditumpukan..bile da bis majlis, yaAllah kesal xamik gmbar tp nk bt lagu mana, mmg xcukop tgn nk bt keje..xcukop kaki nk melangkah..harapkan pade kamera org lain je lah ni pown..tp cik fadh start terbalik lah ye, start dr preparation majlis rumah cikfadh iaitu majlis belah lelakinyer dulu..belah perempuan, akad nikah, malam berinani langsung xde gmbarnyer so mcm xbest kalo bercerite tanpa gambar..xgitu ? tggu la ihsan gambar dr kameraman yg btolnyer nnt yer..

tema : oren putih ;)

meja makan yg disediakan oleh pihak catering . sume fresh flowers..caterer ni mmg BAGUS !
lauk pown ramai puji sodapppp ! meja makan, layanan sume BAGUS !

pelamin of course dr mak andam . tp meja mkn lg nice dr pelamin kan kan ?
pelamin xde kelambu, xde playwood..

pelamin ni pade cik fadh sgt sweet cume penggayaannyer yg bt pelamin ni jd mcm asal bolehn asal ada je..
xnice dah jdnyer..but ok la kn..

table runner lurus, siap ukur pakai tali mase tgok persiapan dr caterer..

kemas je tmpt ambil makan..stategik sbb xnmpak jem pown bile bt style mcm ni walaupun org kemain ramai smpai xcukop meja makan..

persiapan depan rumah..nk cucuk bunga telur kt batang pkok pisang..

ni pelamin tunang akak cik fadh..ni pown akk sy xberkenan sebenarnyer, sbb order len, dpt len..ntah ssh kalo  da last2 minit ubah mcm2 ni..ok la dr xde kan..


we all 3 dara cik suli ;)

ok cukop la smpai sini..gmbr xde dah..nnt ade gmbr cik fadh share lg ea..
semasa majlis rumah kami, kami melalui satu peristiwa sedih dimana pakngah kami meninggal dunia..
arwah sempat berada di rumah kami semasa majlis dan tiba2 arwah nazak n makngah kami cepat2 bawah arwah pulang ke rumah..di dalam kereta arwah menghembuskan nafas terakhir..

semasa menerima khabar tersebut, kami terkedu seketika n kami cuba kuatkan diri untuk meneruskan majlis tersebut..usai majlis, kami terus ke Bahau untuk melawat arwah..
sebelom arwah pegi arwah sempat cakap

"apa2 pown nak jadi, lepaskan la ajib kawen dulu"

xsangka Allah s.w.t kabulkan permintaan arwah..sempat arwah jumpa abg cik fadh dan melihat majlis abg ajib sy..;(

Al-Fatihah untuk arwah pakngah cik fadh, Yusof bin Baba..
semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..


9 comments :

Madam Lala said...

tahniah kat abg cik fadh,
serius berbaloi bayar mahal untuk caterer yg gonjeng cmtu...

dan takziah buat arwah pak ngah cik fadh..
seidh pulak bc apa yg dia ckp tu..

dia sakit apa fadh?

cik fadh said...

madam : tengkiu madam gonjeng ! haha

ermm pakngah xde sakit pape yg siyes cum haritu ade jatuh then dok hosp lame xley jalan..then yg kedua hr tu jatuh lg sekali langsung xley jalan da..dok kt wheelchair je..

KorN said...

selamat pngntin baru cik fadh.. eh silap.. belum lagik rupe nye.. hehe

keabadianchenta said...

setiap yg hadir n peristiwa yg belaku ada cerita die sndiri manje syg..sesungguhnye kita x thu apa yg akan jd pada kita walaupun sesaat syg.. :-)

cik fadh said...

korn : tengkiu korn..kasi post adiah ea...

cik fadh said...

chenta : ye syg..semoga arwah tenang disana..

Zana Adieyza said...

gmbr last tu cun la! nak tgk gmbr pengantin pulak lepas ni..

Al-Fatihah utk arwah.. semoga rohnya dicucuri rahmat..

Cikpuan rara said...

wow oren,beraninya si pemakai,kalau akk ngan oren mau org gelak.but nice sgt.

MIL akk suke oren.

cik fadh said...

kak zana : gmbr pengantin nnt fadh huploaddd kendiannn ea..

kak rara : abg fadh la yg nk oren ni kak..die itam plak, nk jugak oren ni tuk tema majlis die..hihi tp nasib ok je kak..;)