Pages

06 January 2014

Persediaan sebelum kahwin : Ephyra


Assalamualaikum semua..


Woahhhhhhh ! pejam celik pejam celik mmg kejap je berlalu mase ni kan..sapa yg ikut blog fadh mst tau yg fadh mmg bru sedar nk buat preparation kawen masuk bulan 12/2013 hari tu..sedar2 pown bukan trus laju bt preparation, tetap slow mcm siput ! hahaha in sya Allah doakan lah harap semua berjalan lancar..cuma sekarang perangai suka tick kan mende yg da book o blom book..gila !! haha...contoh kan mcm kad kawen, mmg dah plan dah amik detail dah buat map sume, tinggal nk g kedai tempah je..tp dlm buku kawen, awal2 lagi da tick !!! kihkihkih...nmpak sgt kan nk cepat settle padehal buatnyer belom !!

Last week, g ikea & the curve dgn cik tunang..niat satu je, nak jalan2..boleh lagi kan nk jalan2 padehal mase dah suntuk ni gunalah free time tu btol2..erghh ! haha tp ade la bnde nk cari iaitu cermin petak ikea tu..igt nk buat alas hantaran cermin..tp bolekan xde mende tu..siyesss frust !! nk pg ikea bukan selalu, dah pg xde plak..malma pown xde..hawauuu btol ! (bahasamelaka) . Then calo trus g The Curve nk cari outlet Victoria's Secret..tau ade new outlet VS bukak dkt situ, tu nekad nk jalan2 Ikea & The Curve walaupun jauh nk amat..haha ! nk cari body mist, body lotion tuk bt hantaran..and done ! Alhamdulillah..

Another one, hari tu ade bace testimonial pengguna Ephyra blogger Nadia Farahida yg consume Ephyra 3 bulan then preggy selepas beberapa tahun menungguh kehadiran cahaya mata..siyess aku teruja ! aku rase mcm aku bole selami hati2 pasangan yang dah berkahwin beberapa tahun tp masih blom dikurniakan cahaya mata ni..aku dpt rase betapa down nye mereka kadang2 bile orang keep on asking about cahaya mata..so bile selepas beberapa tahun usaha itu ini tp x mengandung, at the end preggy, aku rase mcm rezeki yang tak ternilai dr Allah s.w.t dan satu yang miracle la..

Haha mesti korang pelik asal aku ckp pasal mengandung..aku blom lg kawen, tatau la ade rezeki nk mengandung awal ke lambat lg kan..hehe..harap2 awal..aaminnn.. x mcm ni, aku juz nk bgtau, betapa testimonial blogger ni bt aku rase nk jugak cuba produk Ephyra ni..bukan kata aku nk preggy skrg tp produk ni mmg ade kelebihan yang lain2 jugak..korang ni punggggg...huhu..tp ape salahnyer kan kalo niat nak permudahkan mengandung..kite pown tatau ape masalah dalaman kita kan kan..kire ni preparation sebelom kawen la ni..lg 3 bulan nk kawen kan, so meh kite bersihkan dalaman kite buang segala toksin supaya kite sentiasa bertenga..yihaaaaa ! haha !

Kelebihan die meh aku share :


Kenapa aku mmg nk cuba produk ni jugak sebab aku ada masalah ini ;

1) Kulit aku kadang2 kering dan kusam
2) Rambut kadang banyak gugur, kalo xgugur aku yang tarik sbb itu habit aku..haha !
3) Sistem pencernaan aku mmg kurang baik..kadang 3 4 hari jugak xmembuang tp aku rileksss je..ee toksik!
4) Mengawal berat badan..aih nk kawen mst nk berat badan ideal kan..ade lagi 3kg aku kene trunkan..
5) Kurang tenaga dan daya tumpuan . Ok badan aku mmg selalu lesu, rase penat dan malas..daya tumpuan kurang . Mata plak makin nk kawen makin rabu..alah alahhhhhh lomah la gini..
6) Tumit kaki merekah . Hoiii ni mmg dr zaman aku belajar lg, sensitif dgn simen..mcm2 dah pakai sapu lotion jugak tp nk dpt tumit kaki flawless mmg ssh..adik beradik cik fadh yang perempuan pown gitu gak..sian kan ! malu tau !
7) Daya ingatan merosot . Yesss memanggg merosot..sume bende lupe..kalo bnde tu dah berlalu, tolong jgn refresh balik..sumpah malas nk ingat..sbb sakit kepala la nk ingat..haha !

Itu antara masalah2 aku yang Ephyra in syaAllah boleh selesaikan..so aku baru 4 hari consume Ephyra..mmg sedap air die, sekali teguk je abis..hehe...harap2 Ephyra ni serasi dengan aku dan bole selesaikan masalah2 aku ni Esp. bab pencernaan, kulit muka dan tumit kaki..kulit muke xde masalah sgt sbnarnyer tp kalo bole nk tegang dan glowingggggg lg..tingggg ! hehe..

So korang2, try la tgok testimonial kt Google..mana tau korang pown bole consume as a preparation sebelom kawen kan kan..aku malas nk letak kt sini..nk sambung kerja..hehe tata ! 

haiii ! kite baru nk belajar2 pakai lens..mata kan dah rabun..nk pakai spec all the time xmungkin la..kadang xseswai ngan tudung..xselesa dan janggal jugak..sobsss ;( kene belajarrrr la kan...


11 comments :

Nuriesya Nadia said...

Wahhh ! Ramainyaaa orang try Ephyra ni. Semoga semuanya dipermudahkan ye Fadh. :)

Cik Puan Rara said...

akk pon baru je buat review.meh baca.hehehe

cik fadh said...

nadia : haha sbb mmg bagus kot..tq nad ;)

cik fadh said...

Rara : kak rara pown consume Ephyra ea..ok2 nk jengah..fadh baru bbrpa hari je pakai..nk gak tau review terdekat..hehe

berry said...

hoihhh perantin fomfuan makin dekat ngan perantin laki tuuuu. hekhek

IzZa HaDi said...

Hi all!
Berminat nak mencuba Ephyra?

Beli Ephyra dengan HARGA PROMO (Muraaaahhh sangatt!!) dan dapatkan FREE Body Shop shower cream 250ml / body butter 50ml!

Seriously, grab this GREAT deal! Sementara stock masih ada!

Yours truly,
Izza (Pengedar Sah Ephyra)
0192198619
izza_grrl@hotmail.com

cik fadh said...

berry : what do u mean by closed?? hahaha motipppp sgt tuuuu...kiki

S. Faezah said...

nnt citer tau kesan dia..sy pon ada masalah tumit merekah yg seriusss..huhuhu

Ena's Stories said...

mmg bagus Ephyra ni fadh...akk pun berhajat nak try nanti..

cik fadh said...

Faezah : ok dear no hal..setakat hari ni kesan die tuk pencernaan sgt2 memberangsangkan..haha..hari2 berak..kiki

cik fadh said...

kak rat : u have to try !! kasi glowingggg lagi..huhu