Pages

26 May 2014

Honeymoon Cameron Highland #1

Assalamualaikum..

Nak share kisah kami pg honeymoon last minit ni..da sebulan lebih kawen baru merasa pg honeymoon..siyes jadual kami sgt pack lps kawen..hujung minggu ade je agenda yang perlu dilaksanakan..mmg xdenye dpt lepak kt uma hujung2 minggu ni..sepanjang kawen ade la sekali dok uma hari ahad, dpt la masak2 tuk suami..hujung mggu yang lain, balik kg pilah, balik kg. mertua, bisness course, ABP dan mcm2 lg..pack kan !

Ikutkan aku dah plan ke Bali dgn lagi sepasang couple same biz dgn aku, yus dan ajak..then sume agenda aku dah aturkan termasuk la book hotel, tiket flight, supir semua lah..tggal nk cmfirm je..yg lain sume aku dah research siap2..tp nk dijadikan cerita sehari seblom booking tiket fligth, kami leader2 bisnes ade short meeting tuk planning next month..then our leader tertinggi offer kami percutian percuma ke Bandung lepas raya..semua die support sgai adiah monthly achievement bulan ni..nahhhh gile xhappy..so dah eksaited2 sume, yus dan ajak kata better cancel dlu g bali..kite g bandung dlu..nk elakkan bnyak duit kuar nnt..shopping bandung lg giler kan ! oke dgn sedeynya aku pown setuju...

Xnak kesedihan terus menghantui, sementara inai masih ade sipi2 dkt kuku ni, aku mmg dah tekad nk jugak pg honeymoon..research mcm2 tmpt dan hotel, akhirnya cameron highland jgk yg aku pilih.  Ekcelli cameron mmg xmasuk dlm agenda aku la nk g honeymoon ni, siyes sbb aku da 2x pg cameron aku rase tmpt tu sgt membosankan ! hahaha ye la time tu aku pg trip sekolah, then trip makcik2 ke sana..maun xbosan..ntah pape je dorg giler beli sayur..aku yg kecik lg ni nk beli ape? setakat tgok bee tgok rama2, aku xheran pown time tu..kakakaka..so no cameron again knonnya !

Tapi kawan2 aku gorengggggg la aku suh g cameron..konon pg kali ni xkn bosan sbb pg dgn suami..sejuk2 bole peluk peluk..nak kene gorengg lg "kalo nak anak, ko pg cameron!" hah lg hampeh punye gorenggg kan..haha so bncg2 ngan suami, die kata abg oke je mane2..one day b4 g aku usha pakej honeymoon kt cameron..dah kata last minit kan, yg ko nak mmg xde lah..tu pown nasib dkt Hotel Casa De La Rosa ade lg 1 bilik kosong tuk package honeymoon..hip hip hurrayyy ! so book trus bank in then tunggu sehari lg kite gerak..dan dan nak dan dan tu jgk pegi sbb aku tau kalo aku tangguh lagi mst ade je program lain nnt..so redah ! Ala cameron je pown, korang jgn la rase annoying ngan review aku ni tau..review mcm pg maldives berpart2 kannnnn...bahahaha..lantak la mulot org ! ni experience laki bini ni, harus la gebang tuk jadikan kenangan ! kikiki..

Package Honeymoon di Casa De La Rosa :


  • Accomodation for 2nights 3days
  • Daily Breakfast
  • Fine Candle Light Dinner (1st night)
  • Special Steamboat Dinner (2nd night)
  • Half day country tour
  • Newspaper of your choice
  • Complimentary Honeymoon Cake
  • Specially decorated room (yg ni xsilap mase kol, die xbt..tp masuk2 bilik ade rupanya.super cantik!)

Decoration itik ium ium di bilik kami ;)

suami disamping itik..syg nak jahanamkan itik..so dok tepi2 je lah dulu..malam nnt aku sembelih la..haha

monopod sepanjang honeymoon kami mmg sgt2 membantu tuk amik gambar selfie berdua..kalo xde monopod, mgkin akan jd gmbar ko baring dulu aku snap, pastu aku bring lak ko snap..haha kekdahnyer kan..






Ok cukop lah gambar ni je dlu..nak tunjuk gambar keseluruhan bilik, bnyak dlm dslr suami..so lupakan je la..aku cite korang bayangkan ea..ikutkan aku book pakej garden view je, tp dah kata last minit mmg full, pihak Casa De La Rosa bagi kami bilik golf view yg harganya ikutkan lebih RM300 dr pakej sebenar yang kami book, so jimat rm300..mmg rezeki sgt..alhamdulillah..bilik super big..bole bentang 2 tilam queen lg kt sebelah, ada balkoni dgn golf view dan gunung ganang view berkabus bile pagi2..untuk pakej honeymoon ni dorang bagi bilik atas sekali, more privacy dan view die lg cantik..puas hati ! bilik air pown luas, ade tab dan sume kemudahan complete..Then xsmpai 10 minit kami masuk bilik, pihak hotel ketuk pintu bagi kek honeymoon..yg kek ni siyesly slack..haha..review org lain kt sini kek sibijik tau, aku dpt kek dlm tipuware bentuk love yg org jual 1bekas rm5 tu..ade decoration skit..halah halahhhh..haha tp nasib baik sedap..suami makan licin ! lapar la mksudnyer tu..

Ok next nnt aku compile sekali cerita candle light dinner, tour kt cameron yang aku dan suami lagaknya dah mcm tourist luar negara tau..kami speaking terabur spnjang tour dijalankan sbb yg bersama2 kami org jepun, ompuith dan pak arab minah arab, fillipina lagi..ko rase??? tp sonok la tour dgn dorang sbb masing2 ada mcm2 pe'el..sorang lambat, sorg terkial2, sorang mcm jakun nak hamat, sorang mcm kekwat giler, sorang gelojoh, sorg busuk..yg sempoi aku laki bini je la..paling lambat salu kitorg..yang lain akan pndang semacammmm je tiap kalo kitorg lmbat naik bas..muke kitorg, senyum sewelllll je..bahahaha..

ok next part..tata !


3 comments :

Nuriesya Nadia said...

Eh eh eh eh , kita pun nak pergi Cameron. :P

cik fadh said...

nad : honeymoon nnt ye? pg pg..best ! hihi

Anonymous said...

Berape harga pakej honeymoon kat Casa Dela Rosa ni? Teringin sangat nak g cameron :-)