Pages

02 June 2014

Gather Adik Beradik

Assalamualaikum...

Weekend hari tu kami adik beradik sepakat nk balik kampung same2 bt makan2 skit..al-maklumlah lepas je kenduri kawen kami hari tu, masing2 balik ke rumah masing2..mcm aku balik melaka je mulakan kehidupan baru sebagai isteri di rumah baru kami..mcm akk aku citer die lain skit..sbulan dok kg, pisah jap dgn suami..then akhirnya berhenti keje kt pilah, ikut suami balik Kota Tinggi Johor jadi la fulltime housewife..yg tu mak aku paling sedih sgt lah..ye la selama ni pisah pown ank pg bljr, kali ni pisah mcm serahkan ank pada keluarga lain..menetap pulak dkt situ mgkin akan trus trusan la disitu smpai ke tua...maun x sedih hati mak..huhuhu..

So kami decide bt BBQ skit..sume keje da bahagi2 kan awal..bab perap mkanan nk bakar2 abg dan kak ipar aku uruskan bawak dr k.l..aku belikan kek dan otak2 je..sume balik hari sabtu...mlm sabtu mkn2...xde ape nk ckp, layan gambar yg xseberapa ni je la ey..


Ajak sepupu yg dekat2 sekali join..meriah skit..kalo x kami 4adik beradik je xsyok jgk..haha


yang diraikan..makngah dan mak kite in red..comel ! gmbar uwan xde plak..aaaa

tgok laki aku yang baju biru kecik tekup tangan kt muke tu? org doa lg die da aaminnnnn...haha

rajin cik somi bakar2..awal2 lg ni bole la tnjuk rajin..haha..
hari tu rumah kami renovate tuk majlis kami kan, tu blkg gambar rumah da siap..alhamdulillah..

dikesempatan itu, kami raikan hari ibu sekali...mmg da lame lepas, tp bukan ke hari hari, hari ibu..huhu
kek brownies ni mmg sedap..da bnyak kali aku repeat order..besday bos ritu pown aku belikan tuk die..

buat masa ni, si aqil ni la pengarang jantung kami sekeluarga..ye la cucu pertama, dok ulit2 die je la kan..
tggu la nnt mak yang dan makngah bagi cucu 2nd dan 3rd, mst aqil da kuar list pengarang jantung atok..hahaha


ni nak menganta kami naik kereta nak balik melaka dah...comel je ! rase nk tampor2..haha

Oke tu je la cternya..alhamdulillah semua happy..dpt tgok mak ayah happy pown da cukop..time kami nk balik, mak mule la sedih2 balik..ditepuk2nya aku suh selalu balik..haha ye mak..adik dkt je pun, xde keje ape, mst balik..dlu 2minggu sekali mst balik..tp la ni da ade mak mertua kene bagi2 la mak..hihi..lain kan bile bujang dgn da kawen, da kawen ni mak kite ni nk lepaskan kite bukan main sedih lagi..betol la, aku pown rase lain sgt..sedih die lain mcm..mungkin sbb da pegang tanggungjawab lain kot, hati ni hiba je..wuaaaaaa ! selamat hari ibu mak !!! adik sayang mak tau!


Layankan muke tuan tanah kedaung ni kejap..awal pagi da masuk opis..eksaited g kje tp percayalah keje aku sangat membosankan..xde multiskill langsung skrg..hari2 mengadap PC je..paling2 keje angkat call, key in surat seciput, filling dan update jadual bos...bosan la 3 tahun bt bnde ni...orang langsung xnk bagi kepercayaan pada aku nk pikul tanggungjawab lain..bile org bgi tugas setelah 3 tahun aku kt sini, aku pown jadi xeksaited dah, bt ala kadar je..rasenye aku perlukan environment baru..lame2 dok sini aku pown jadi malas nk amik port,  lantak ler..da dididik jadi pasif, comfirm2 hasil die pasifffffff je kan, lain bebenor dari perangai aku yg asal mase bljar2 dlu zaman skolah, aktif itu aktif ini, masuk pertandingan itu ini, muke aku je je la asik xde dlm kelas sbb busy ko-ko..haha..xpe la tu dlu, da keje lain tapi jgn jeles atau mengata tau kalo aku keje dok ngangkang je..huh ! dah skop keje aku tang tang tu je..PA lain busy la kot, aku bos xbusy, aku xkn nk bt2 busy plak kan..gile? hihi..



No comments :